Már jócskán benne vagyunk az évben, de még van időnk arra, hogy leadjuk nyárig a karácsonyi időszakban felszedett kilókat. Ha már egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy életmódot válts, akkor tedd meg most, ne halogasd! Jelen cikkünkben néhány tanáccsal szeretnénk ellátni, hogy pár kilóval könnyebb és jóval fittebb legyél, mint a tavalyi évi önmagad. Kitérünk az életmódváltás fontosabb pontjaira, valamint arra, hogyan tartsd be a "szabályokat", melyeket a célod érdekében hoztál.

 

Mozgás

Bizony-bizony, ahhoz, hogy leadjuk a felesleges kilókat, szükségünk lesz egy kis testmozgásra. Nem muszáj minden egyes nap lefutnod a maratont, de ahhoz, hogy eredményt érj el, ki kell lépned a komfortzónádból.  Milyen mozgást válassz? Azt a sportot érdemes elkezdened, ami hozzád a legközelebb ál. Minél jobban szimpatizálsz az adott mozgásformával, annal nagyobb az esély, hogy nem fogod abbahagyni. Az év elején sok új ember tűnik fel a konditermekben, akiknek a nagy része néhány héten, esetleg 1-2 hónapon belül feladja.  Ha a konditerem nem a Te világod, mozogj otthon, vagy sportolj a szabadban. Már napi 20-30 perc séta is jótékony hatással lehet testedre. A cégen belül többen választjuk a futást, lelkesítően hatunk egymásra, amikor meséljük a lefutott távokat.

Mozogj minden nap! (Forrás: theclymb.com)

Okostelefonod segítségével több programot is tudsz használni, mellyel mérni tudod mozgásodat, ez lehet egy egyszerű lépésszámláló applikáció, vagy akár a megtett távot és az elégetett kalóriát is mérő okosabb alkalmazás (androidra és iOS rendszerre is rengeteg app van).

 Rengeteg applikációt találsz android és iOs készülékedre is, mely segít mérni a teljesítményed
(Forrás: techreviewpro.com)

Étkezés

A súlycsökkentés másik sarkalatos pontja. Első lépésként vizsgáld meg étrended. Figyeld meg, milyen ételeket eszel és mennyit. Nagy segítséget nyújt a kilók leadásában, ha eleinte vezetjük az elfogyasztott ételeket és italokat, valamint azok energiatartalmát. Ha nem rettensz meg a kihívástól, készíthetsz erre a célra egy excel táblázatot, de jóval egyszerűbb egy kalóriaszámláló oldalra regisztrálni, és ott precízen vezetni a napi fogyasztásunkat (ha rákeresel az interneten, bizonyára többet is találsz majd, nálunk a kalóriabázis nevű oldal szerepelt sikeresen). Ne csak az étel mennyiségére, de minőségére is figyelj oda. Amennyire csak lehet kerüld a feldolgozott élelmiszereket, a fehér lisztet és a hagyományos kristálycukrot. Ahogy szinte minden élethelyzetben, úgy fogyókúra esetén is több Piszkei biokenyér közül választhatsz, amely partnered lesz ebben a nehéz időszakban. Szívből ajánljuk BIO paleo , BIO light kenyereinket, valamint a teljesőrlésű rozskenyereinket, de sokan esküdnek a teljesőrlésű tönkölybúza termékekre is.

A Piszkei BIO light és BIO paleo kenyerek segítségedre lesznek az életmódváltásban!

Fogyassz sok hazai BIO zöldséget, gyümölcsöt! Számos zöldség és gyümölcs kapható még télen is, amelyek nem távolról érkeztek, hanem a helyi termelők pincéjéből, kamrájából. A biotermékeket már nem nehéz beszerezni, elérhetőek a legtöbb nagy áruházláncnál, nagyobb bioboltokban szintén találsz BIO zöldséget és gyümölcsöt. Ha Budapesten vagy a főváros vonzáskörzetében laksz, akkor a MOM Parknál lévő Biokultúra Ökopiacot ajánljuk, sok minőségi bioterméket találsz ezen a szuper helyen, ráadásul a Piszkei biokenyereket és péktermékeket is meg tudod vásárolni! :)

Fogyassz minél több BIO zöldséget és gyömölcsöt!
(Forrás:foodnetwork.com)

A BIO zöldségekből remek saláták készíthetőek. Bolondítsd meg egy gondolatnyi hidegen sajtolt olajjal, melyben szintén tudunk segíteni. Számos minőségi olajat találsz választékunkban, melyek nemcsak megízesítik salátádat, hanem táplálóak is. Sok-sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, ráadásul nagy szerepet játszanak a zsírban oldódó vitaminok hasznosulásában. A napraforgó étolajat elsősorban finomított formában találod meg a boltok polcain, mely a hidegen sajtolt étolaj hidrogénezett változata. Salátához (de sütéshez is) a hidegen sajtolt napraforgó étolajat ajánljuk. Kellemes, kevésbé tömény napraforgómag íze és illata van, mely ízben és tápanyagban is sokat dob salátádon: a napraforgó étolaj C- és E- vitaminban gazdag. A tökmagolaj tipikusan salátákhoz való, ha szereted a tökmag ízét, mindenképp próbáld ki! Ráadásul vitaminbomba: B-, E- és C-vitaminban gazdag. Szőlőmagolaj szintén jó választás salátákhoz, Omega-6 tartalma miatt igen ajánlott fogyasztása. Szőlőmag olajból remek önteteket lehet készíteni salátákhoz. Lenmagolaj Omega-3 tartalma miatt hasznos, valamint, hozzájárulhat az egészséges súlycsökkenéshez, mivel gyorsítja a szervezet anyagcseréjét.

Piszkei hidegen sajtolt olajok. Tökéletes választás salátákhoz!

Figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitelre is. Igyál minél több (lehetőség szerint tisztított) vizet, az agyoncukrozott, színezékekkel és adalékokkal teli, mesterséges italok helyett a tiszta, BIO gyümölcsleveket válaszd. Hidd el, a tested meghálálja a gondoskodást!

A közösség ereje

Nagyon motiváló tud lenni, ha nem egyedül vágsz neki ennek az útnak, hanem néhány barátoddal, akikkel jó érzés megosztani sikereinket. Ha néha-néha bűnözünk, azt se titkoljuk el: sorstársaink esetleges tanácsai, ötletei segíthetnek a nassolásokat megállítani. Akkor se csüggedjünk, ha egy közeli ismerősünk és barátunk sem akar változtatni szokásain; csatlakozz csoportokhoz, amelyeknek a fogyás a profiljuk. Az ottani tagokkal lelkesíthetitek egymást. Több csoport közül is válogathatsz, legtöbbet a facebookon találod. Érdemes sikersztorikat is olvasni, hiszen nagy erőt lehet belőlük meríteni. Ha másnak ment, Neked miért ne sikerülne? Jó példa az a férfi, aki a futásnak köszönhetően több mint 56 kilót fogyott (a cikket ITT tudod elolvasni).

Ugyan a cikkben többször azt írtuk, hogy „fogyókúra”, ne legyenek illúzióid, egy ilyen változást életmódváltással kell elérned. Gondolj bele, mi fog történni akkor, ha letudtad a kúrát, sikeresen elérted a kívánt testtömeget, fittebb és egészségesebb vagy mint néhány hónappal előtte. Ezuán újból előkerülnek a finomított élelmiszerek, az egészségtelen táplálékok, a cukros italok, stb. Ugyanúgy fel fognak jönni a kilók, mint korábban. Pár hónappal később ismét elégedetlen leszel, mikor a mérlegre állsz. Úgy gondolj az életmódváltásra, mint egy kalandokkal teli útra, amelynek köszönhetően egy egészségesebb élet várhat rád.

Figyelj oda az étkezéseidre!
(Forrás: food.ndtv.com)

Meséld el céljaidat!

Mondd el párodnak, családtagjaidnak, barátaidnak, mit szeretnél megvalósítani! Ha elmondod nekik, hogy „mától egészségesebben fogok élni, le fogom adni a felesleges kilókat, és meg fogom őrizni az elért testtömegemet”, akkor még motiváltabb leszel,, azért is meg fogod valósítani célodat, hiszen már nem csak Te ismered azokat, meséltél róla másoknak.

 

Légy türelmes!

Ne ess kétségbe, ha az első hetekben nem jönnek az általad várt eredmények, a testednek idő kell, hogy reagálni tudjon a változásokra. Gondolj arra, hogy a tökéletes úton vagy afelé, hogy egészségesebb életet élj!

További bejegyzéseinket ITT éred el. Amennyiben nem szeretnél lemaradni újdonságainkról, kövess minket facebookon és instagramon, iratkozz fel hírlevelünkre!

e-max.it: your social media marketing partner